Soon Back to School

23. august 2011 § 5 kommentarer

Hei!

I går var jeg innom skolen jeg forhåpentligvis skal gå på, École Secondaire La  Camaradière, som ligger i Quebec city.

Skolen er nemlig helt full, og siden jeg ble meldt inn så sent er det ikke sikkert jeg får plass på skolen. Vi skal få en telefon fra skolen enten denne uken eller neste, men hvis de ikke ringer denne uka, så rekker jeg ikke skolestart. Jeg vet ikke helt hva som vil skje da, men jeg tror det betyr at jeg får et par dager ekstra fri til de finner en skole jeg kan gå på.

edit: Jeg har kommet inn på den skolen nå, og starter første skoledag torsdag, istedet for tirsdag da de andre startet.

Men jeg har allerede valgt fag på den skolen, og kjøpt inn alt man trenger til skolestart. I Canada så får man en liste over alt du trenger å ha. Det føltes pittelittegrann som om jeg skulle starte på Galtvort! Jeg gikk rundt å lurte på hva alt på listen var, mens Carole (vertsmor) forklarte alt og fant det i butikken.

Her er timeplanen min hvis det blir den skolen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(jippi, første bilde fra Canada)

Fagene jeg skal ha er:

  • Français
  • Engelsk
  • Matte
  • Den moderne verden (det er visst en blanding mellom geografi og historie)
  • Musikk
  • Gym
  • Religion
  • Karrierevalg (det er visst et  eget fag, to timer i uka :P)
  • Fysikk
  • TIC et création web

Ellers idag har jeg begynt på ett av mine årspsosjekt, å lage en bok fra Canada.

§ 5 Responses to Soon Back to School

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Soon Back to School at Québec, Canada 2011-2012.

meta

