Halloween

30. august 2011 § 6 kommentarer

Bonjour tout le monde!

Denne helgen har det skjedd endel, ikke bare at jeg skjøt med armbrøst, men jeg har også feiret Halloween! Ja, du leste riktig. På campingen så hadde de Halloween som tema denne helgen, så alle vognene var pyntet opp med masse stæsj, og alle barna kledde seg ut og gikk rundt og spurte etter bonbons på lørdagen.

This slideshow requires JavaScript.

Slik så det ut, utenfor vår campingvogn!  Synes spesielt det med at kaninene også gikk «knaskellerknep» var litt morsomt. Det var Carole (vertsmor) som ordnet alt sammen.

Det var mange voksne som også kledde seg ut også. Og på kvelden var det fest i «la grande salle». Jeg ble jo med siden jeg ikke hadde noe bedre å gjøre. Det er jo flest pensjonister der, og de spilte mange gamle sanger, og mange sanger jeg aldri hadde hørt. Det var en del som dansa faktisk, og det som gjaldt var ulike linedanser.

Så spilte de waka waka, og jeg tenkte, yes, endelig en sang jeg har hørt, og faktisk kan litt av dansen til. Men det virka som om jeg var den eneste som kunne den dansen ja (men jeg turte ikke danse). Da følte jeg meg plutselig veldig ung.

På lørdag morgen, fikk jeg meg en omvisning rundt i området der hvor campingplassen ligger på MOTORSYKKEL (hehe, første gang jeg satt på motorsykkel. Veldig gøy). Byen heter St.Raymond og det var der Pierre vokste opp, så han viste meg litt sånn hvor han hadde gått på skole, hvor de hadde giftet seg etc. Vi kjørte også rundt en innsjø som het Lac-Sept-îles. På veien der støtte vi på en hjort som spiste gress fra veikanten og den var ikke noe redd i det hele tatt!! Det var flere andre som stoppa opp, men hun bare fortsatte å spise. Amazing. Det var også tre hjorteunger, men de var bak noen trær.

Vi (Meg, Pierre, Nicholas og Alain, familievenn) var også innom jaktestedet til Pierre, fordi vi skulle sette opp et sånt rør med mais. Han hadde allerede satt ut en blokk med salt. Det gjør han fordi dyrene skal bli vant til at det finnes mat der, så de kommer dit i jakteperioden. Han satte også opp et kamera, Spypoint, så han kan følge med på når det er dyr der etc. I denne delen av Quèbec, så kan du bare jakte med armbrøst (som i inlegget under) eller pil og bue. Hahaha, synes det var litt kult jeg. Det var derfor vi trente på å skyte på søndagen.

§ 6 Responses to Halloween

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Halloween at Québec, Canada 2011-2012.

meta

