Brrrrr….

5. oktober 2011 § 7 kommentarer

Dagene går så fort her borte! Nå er det bare en dag igjen med skole for det er helg, og da har jeg vært her i 7uker!!

På skolen er det mye det samme, men det er for det meste veldig gøy, og jeg elsker volleyballtreningene! Jeg må si at noen ganger er det veldig slitsomt når vi gjør mye styrke og kondisjon, men selve volleyballspillingen er så utrolig gøy! Jeg elsker det, selvom jeg ikke er så god enda. Men laget vårt er i en liten krise nå, vi er bare åtte stykker og idrettsansvarlig på skolen sier at vi må ha ni personer for å forbli et lag, så vi går rundt på skolen og spør alle jentene «Hey, vil du spille volleyball?????» Men uten hell enda…

Æsj, men det ordner seg nok. Ellers har jeg ikke tatt så mange bilder siden sist, men jeg har vært på enda en fotballkamp! Jeg elsker det. Men denne søndagen var det veldig kaldt, og i tillegg blåste det. Vertsforeldrene mine sa at jeg burde ta på meg en jakke (Jeg har jo skrytt av at jeg ikke hadde brukt jakke enda i Canada) så på tull tok jeg frem høst/vinterjakka mi, og de sa ja, minst en jakke som så. Jeg tenkte det var litt overdrevet, men neida.. Jeg endte opp med jakka, votter, skjerf, lue og ullsokker!! Uff, så kaldt.. De kalte det en mild smakebit på canadisk vinter… gleder meg til minusgradene ja…

Men imorgen skal jeg på Kino med tre venner fra skolen så det blir nok gøy! Jeg skal love å ta minst ett bilde 🙂

Og imorgen skal vi også ha fremføring i engelsk radioteater, det er ganske gøy, men etter første gang jeg hadde øvd med gruppa mi, kom den andre gruppa bort til meg og sa «You are so good in English! And we love your accent!» hahaha..

§ 7 Responses to Brrrrr….

  • Stephanie sier:

    Det er litt gøy da med accents og sånn, alle føler jo at det er den i mindretall som failer. Jaja, verden er rar.

    Så bra at du har det bra! : ) Blåser her hjemme også hvis det er noen trøst. Meeeen vi har høstferie! Hahahah! : )

  • Thea K. sier:

    Får håpe det ordner seg med volleyball laget 🙂 Kos deg på kino! ❤ 😀

  • Lise-Maria sier:

    Hei! 🙂 Jeg skal på utveksling neste år, men er litt usikker på landevalg! Jeg har veldig lyst til USA for å lære flytende engelsk, men samtidig har jeg veldig lyst å snakke fransk! Så jeg lurer litt på om du føler du blir noe flinkere i engelsk også der borte, eller om det kun er fransk du lærer? 🙂

    • kiabrekke sier:

      Hei! Jeg føler at jeg lærer både engelsk og fransk, men jeg går på engelsk konsentrasjon linje, som betyr at jeg har litt mer engelsk enn vanlig (engelsk er uansett obligatorisk). Vi skal ta en eksamen på slutten av året som (hvis vi står) så blir vi regnet som bilingual, at vi kan engelsk like godt som vårt moderspråk.. tror jeg
      Men du vil uansett forbedre engelsken din, du snakker alltid en del engelsk (feks med andre utvekslingsstudenter). Du vil kanskje ikke ha perfekt uttale, men du har jo da lært fransk i tillegg 🙂
      Det gir deg mange muligheter å kunne 3språk!
      Håper det hjalp litt 🙂

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Brrrrr…. at Québec, Canada 2011-2012.

meta

