AFS-Møte

16. oktober 2011 § 2 kommentarer

Hei

Idag var vi på AFS-møte som jeg fortalte om igår. Denne gangen et litt lengre møte enn forrige gangen. Vi er 7 stykker i området her, men 2 av de bor sånn to timer unna. Men selvom vi ikke er så mange, så er vi en veldig koselig gjeng, og kontakpersonene våre er også veldig bra!

Dagen skulle brukes til å snakke om problemer, vanskligheter og også positive ting i vertsfamilien. Jeg har jo alltid sagt at jeg er kjempefornøyd med vertsfamilien min, men jeg var litt redd for at de skulle ha mye negativt å si om meg, helt ærlig hadde jeg ikke peiling på hva de ville si, enten negativt eller positivt.

Vi måtte lage hver vår plakat med bilder; tre positive og tre negative ting ved vertsfamilien din. Vertsfamiliene satt i et annet rom og gjorde akkurat det samme, og etter lunsj viste vi plakatene til hverandre og snakket om hvordan vi ser på denne opplevelsen til nå. Heldigvis hadde min vertsfamilie masse positiv å si om meg, og de sa de var veldig fornøyd med hvordan jeg har integrert i familien, og at de var heldige for at alt var så bra. Det gjorde meg så utrolig glad, og jeg følte meg tryggere på dem, etter at vi  fikk snakket om hvordan de opplevde dette, og hva de tenkte før jeg kom, og hvordan det kom til å bli. De hadde ikke så mye spesifikt å si negativt. Men en vanskelighet er at de ikke kjenner meg så godt at de vet alt hva jeg liker å spise, gjøre osv. Det er jo naturlig, de har bare kjent meg i 2 måneder, men jeg ser på det som et godt tegn for da virker det som om de er interessert i å vite hva jeg liker. De sa også at jeg kunne rydde litt mer ( må si meg enig i det, noen ganger ligger klærne mine i en haug på gulvet) men de sa samtidig at det gjaldt ikke spesielt meg, men hele familien. Så jeg er utrolig fornøyd med dagen, det var kjempegøy, og vi ble samtidig litt bedre kjent, og fikk høre hva den andre parten tenkte.

 

Derfor er dagens bilde fra AFS-møte:

For de som er observante, på bildet er vi 9 stykker. 3 av dem er kontakpersoner, og 1 gutt hadde allerede dratt da vi tok bildet.

§ 2 Responses to AFS-Møte

  • Stephanie sier:

    Haha, digger at det du ikke liker er at de ikke vet hva du liker å spise. : )
    Foss suger litt, lenge leve meg.. heh.. rart.. Menne hvis du hører på JFM mens du spiser så tror jeg at alt kan smake godt! stikker til nice på søndag da : D Lykke : D

  • kiabrekke sier:

    Det var en god ide! JFM får alltid humøret på topp, og sikkert også smaksløkene ❤
    og jeg vet at foss suger uten meg.. men du får trøste deg med at jeg kommer tilbake til neste år ❤

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading AFS-Møte at Québec, Canada 2011-2012.

meta

