I Love Poutine!

17. oktober 2011 § 3 kommentarer

Hey

Nå skal dere få lære litt om quebecisk kultur!

Den uoffisielle hovdretten i Quebec heter Poutine, og jeg har allerde spist det 3 ganger!

Poutine består av pommes frites, ost (gaudaost eller no) og saus (man kan variere sausene, men en slags brun saus er originalen). Du kan få kjøpt det på alle Casse-Croute (=gatekjøkken), masse restos og til og med mcdonalds! Favoritten er foreløbig hos AshTon. Det er ikke så veldig dyrt heller, hehe. Okei, det høres kanskje veldig ekkelt ut, det synes jo jeg også da jeg først hørte om det, men det er faktisk kjempegodt!! Omtrent alle her elsker det, men som de sier «C’est très bonne, mais pas très santée»

Så her er mitt bilde fra min forrige poutine med pølsebiter (@AshTon)

§ 3 Responses to I Love Poutine!

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading I Love Poutine! at Québec, Canada 2011-2012.

meta

