ups..

23. oktober 2011 § 1 kommentar

Så bra gikk det med mitt dagnes bilde prosjekt… Kan unskylde meg med at jeg har hatt en del å gjøre i det siste.. Men skal ikke gi opp for det. Kort og ofte, og minst et bilde er min nye bloggefilosofi 🙂

Men hvis det hjelper, jeg tok over 300 bilder denne helga, så nå bør dere være fornøyd altså!!

Tirsdag: Jeg, Carolane og to av vennene hennes dro på kino, og så den nye versjonen av Footloose! Likte den veldig godt, det er en veldig feelgood-film, og du får lyst til å synge med og danse, haha 😛 Men jeg må si at orginalen kanskje var hakket bedre.

Onsdag: Volleyball-trening. Vi hadde funnet en ny jente som prøvde seg for første gang. Hun hadde heller ikke spilt vooleyball før, så da følte jeg meg ikke helt alene som debutant hvertfall. Jeg håper hun velger å fortsette, for da er vi 9 stykker og nok til et lag 🙂  (ps, jeg må skryte litt av meg selv, og si at jeg merker at jeg er litt bedre 😉

Torsdag: Jeg ble for først gang kalt opp på skolens høytaller, sånn «Kan Kia Brekke komme til sekretarietet?» Det var litt gøy, men jeg var litt usikker på hva jeg hadde gjort. Jeg hadde egentlig ikke gjort så mye, men mattelæreren hadde snakket med direktøren, så jeg måtte snakke med rådgiveren om jeg ville bytte matteklasse for han trodde det var litt for vanskelig (!) for meg. Jeg har egentlig ikke lyst til å bytte, for det betyr at jeg må bytte timeplanen min, så jeg sa nei, men at jeg skulle prøve litt hardere, og snakke med læreren om vi kunne gjøre noe alternativt på prøvene. Fordi når vi gjør oppgaver i timen så klarer jeg det fint, men på prøvene forstår jeg aldri teksten. Veldig frustrerende.

Fredag: Jeg hadde fysikkprøve, og jeg var livredd for at det skulle gå samme vei som med matteprøvene, men det gikk faktisk overraskende bra!! Vi snakker ikke 100% altså, men jeg håper på over 50% 🙂 Det gjorde dagen min veldig bra! I tillegg lagde vi karameliserte epler (det er namnam) for å selge på skolen, så vi kan samle inn litt penger til diverse prosjekter. Vi pyntet med godteri, sjokolade, knuste cookies, knuste smarties og marsmellows. Det var første gang jeg smakte på karameliserte epler. Jeg må si det var godt, men veldig seigt, og litt vanskelig å spise.

Lørdag: Vi (meg, Nicolas, Carole og Pierre) dro til vertsbestemor og hjalp til med å rydde bort diverse sommerting, klippe plenen etc. Hun hadde en sånn gressklipper som man kjører!! Kjempekult!! Det var ganske gøy faktisk, men veldig kaldt, fingrene mine ble blå.. brrrr…

Senere på dagen dro vi på phantom-tur i vieux-Québec sammen med de andre AFS-erne. Vi ble guidet rundt av en dame, fra 1800-tallet, og fortalte litt historie, om den tiden, masse skumle morderhistorier, og langs veien møtte vi også andre «fra hennes tid» Det var veldig interresant, og kjempekos å møte de andre AFSerne igjen! Vi er en fin gjeng ❤

Søndag var jeg, Daniel, Cleo og Pierre på fotballkamp og så rouge et or VS vert et or. Det var kjempestemning som alltid. Jeg elsker de kampene, for det er alltid masse stemning, og canadisk fotball er faktisk ganske interessant! Sammen med Daniel og Cleo var det enda litt bedre, og jeg tror de koste seg like mye som meg. Daniel har jo begynt å spille fotball her i Québec (kommer fra Spania) så han var kjempeinteresert.

I tillegg har jeg og Nicolas jobbet med et prosjekt denne uken, det har vært kjempegøy. Men jeg sier ikke hva det er enda.. hehe.. vent å se. Vi er snart ferdig..

This slideshow requires JavaScript.

§ One Response to ups..

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading ups.. at Québec, Canada 2011-2012.

meta

