Nærmer seg juletider

29. november 2011 § 1 kommentar

Nå har jeg faktisk to innlegg til som jeg har skrevet, men ikke publisert, fordi jeg venter på noen bilder, men tenkte at jeg kunne si at jeg gjør noe her uansett.

Nå har jeg begynt å forberede meg på jul. I dag kom julepynten opp i huset, og da snakker vi skikkelig JULEPYNT! masse, masse, men det er litt teit at det bare er pynt i overetasjen, så jeg skal prøve å snike med meg litt pynt på rommet vårt. Og nå har jeg nettopp lagt over alle julesangene på ipoden min, så er veldig i stemning nå.

Jeg har også lagd en appelsinkalender med nelliker, fordi det lukter så utrolig jul. Jeg vurderer også å kjøpe en sjokoladekalender eller noe, men jeg har ikke fått somlet meg til å gjøre det enda. Her er ikke advent noe særlig, så jeg hadde ikke fått med meg at forrige søndag var 1. søndag i advent! Neste søndag skal jeg tenne lys, uansett om jeg er helt alene! Jul skal være jul altså.

 

Vi hadde også et møte med AFS denne søndagen hvor vi skulle lage en matrett fra landet vårt og også holde en liten presentasjon om landet vårt/et talent vi hadde eller noe i den duren. Jeg valgte å lage en liten quiz om Norge, så jeg synes det gikk ganske greit. De visste de mest essentielle tingene om Norge, at Oslo var hovedstaden osv, men ikke så mange som visste at vi hadde samer her da. Og visste dere forresten at en BIG MAC er dyrest i Norge??? hele 7,58 amerikanske dollar ifølge «the big mac index». Jeg fikk også se igjen den herlige Quebec-gjengen, Helen, Cleo, Lorenzo og Daniel. Herlige folk altså.

Jeg lagde forresten boller 🙂 Jeg vet ikke om det er 100% norsk, men det er litt typisk norsk synes jeg, og det er kjempegodt!

bilder kommer snart


§ One Response to Nærmer seg juletider

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Nærmer seg juletider at Québec, Canada 2011-2012.

meta

