20. desember

20. desember 2011 § 6 kommentarer

Nå er det bare 4 dager igjen til jul! Det er veldig rart å tenke på, for tiden har gått så innmari fort, i tilleg er julen i år ganske annerledes fra hva jeg er vant med i Norge.

I år skal jeg dra med vertsfamilien på en hytte, noe som de gjør hvert år, sammen med HELE familien. Vi blir omtrent 20 stykker. Det gleder jeg meg kjempemye til, for vertsfamilien er helt herlige, og jeg tror det kommer til å bli veldig morsomt. I denne familien har de som tradisjon på den 24 å spise mat fra et annet land, et år var det indisk mat, et annet italiens, et annet år østerrisk, ja dere skjønner greia, og i år blir det jo såklart NORSK mat. Den siste uka har jeg måttet godkjenne forskjellige matretter som visstnok skal være typisk norske…

Det har ikke kommet så mye snø enda, det er visst overraskende lite til å være Canada, så vi er litt usikre på om innsjøen ved hytta vi skal være på er frossen nok til å stå på skøyter. Jeg håper den blir det, men jeg er ikke sikker, hvis den ikke blir det har vi ikke så veldig mye å gjøre, det er jo ikke så mye snø heller. Og NEI, de står omtrent ingenting på langrennski, noe som er veldig skuffende synes nå jeg. De har et eldgammelt par, som er gigantiske, men kanskje jeg får prøvd dem ut når det kommer litt mere snø. De har ikke ekstra slalomski heller, så veit ikke helt hva jeg skal gjøre i vinter. Får vel bli skøyter og hockey da.. som en ekte quebecker.

I morgen er forresten siste skoledag. Da har jeg engelskeksamen, som jeg tror kommer til å bli lett. I og med at jeg er i avansert engelsk, og dette er normal, så satser på en god karakter der. Monde Contemporain (samfunnsfag) som jeg hadde idag gikk nemlig ikke så bra.

I går fikk jeg forresten shoppet litt julegaver til vertsfamilien. Jeg ble ferdig med eksamen min tidligere enn jeg trodde, og jeg skulle møte vertsøs og en venn på Les Galeries, men de kom ikke før nesten to timer senere, så heldigvis fant jeg to venner på skolen som også var der, så vi fikk shoppa litt av hvert. Da fikk jeg også prøve Iphonen til Olivier, som jeg snakket med (den applikasjonen SIRI)!! Jeg ble helt hekta, men den forsto ikke alt jeg sa. Jeg klarte å sende melding til han andre, men den skrev noe sånt «Salut kershelve Mozzarella», ikke akkurat det jeg prøvde å si, men greit nok.

så mye snø har vi. Tatt utenfor skolen. (altså ikke så mye)

 

§ 6 Responses to 20. desember

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading 20. desember at Québec, Canada 2011-2012.

meta

