endelig mai

1. mai 2012 § 2 kommentarer

Hei og hopp!

I disse dager er det litt stressende fordi jeg har fransk EKSAMEN på torsdag. Det vil si at vi skal sitte i 3-4 timer og skrive en argument-tekst på 500 ord. Litt stressa, for det teller 50% av karakteren for hele året :S

Men vi hadde en prøve-eksamen for tre uker siden, og da gjorde jeg det ovveraskende bra! Faktisk så bra at jeg ikke helt forstår det selv. Jeg fikk 74% noe som er veldig bra, og langt over stryk (60%) og bedre enn FLERE i klassen. Det var litt gøy, men samtidig er det ikke så gøy for alle canadiske når jeg gjør det bedre enn dem, spesielt i fransk…….

 

Forrige helg var volley-teamet på Vaudreuil turneringen, og det var kjempegøy! Vi vant ikke så mange kamper, men vi koste oss masse allikevel. Det var nesten som en liten avslutning på volleyball året fordi det var den siste seriøse turneringer, og etter dette blir treningene bare gøy og spill. Denne uka dropper vi treningene pga eksamen, og det er like greit for jeg er støl etter helga, og har litt vondt i håndleddet.

 

Forresten, nå har jeg INSTAGRAM hvis noen vil følge meg, hihi : kiabrekke heter jeg der.

 

Og jeg var og så Hunger Games på fredag! En bra film, men enda bedre bøker såklart. Jeg dro med Daniel og Lorenzooo. Lorenzo har blitt så quebecisk at han tok med seg squik-squik ost på kino!! hahahha, det er den osten man bruker i poutine forresten.

 

§ 2 Responses to endelig mai

  • Stephanie sier:

    oioi, dette høres kult ut, men 500 ord er jo ikke så mye? litt over en a4 side mayhaps ? Men bra at du gjør det bra i fransk da for da kan du hjelpe meg! haha, begynner å miste motivasjonen allerede og vi har jo ikke begynt en gang, haha !

    Ille fint vær her for tiden og i dag har nesten alle sittet ute i skolegården, endelig mai på foss også! : ) mehehe.. uorginal tittel på innlegget btw, kom akkurat fra en annen blogg med samme tittel på dagens innlegg haha! Og hvor mye tid har du igjen der borte? Siden jeg skal kjøpe fløyte og kanskje det er billigere der borte?

    • kiabrekke sier:

      du har rett, det er ikke sååå mye. Men vi skriver på papir, og har tre timer på oss, så for meg og å rette gramatikken bruker jeg hele tiden. Og såklart jeg hjelper deg!

      Hallo, du har ikke rett til å klage på mi tittel altså! aner du hvor vanskelig det er å finne en tittel???? gjør det gjerne for meg neste gang, hvis du tror du er så mye mer kreativ!

      Jeg har nå ca 2 måneder igjen her, og det kan godt være mulig at fløyter er billigere her ja 🙂

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading endelig mai at Québec, Canada 2011-2012.

meta

