Nå er det ikke…

11. juni 2012 § Legg igjen en kommentar

Nå er det ikke lenge til jeg kommer hjem altså! Det er bare 26 dager til jeg drar, altså 27 dager til jeg kommer hjem! 

Beklager for dårlig oppdatering fra meg i det siste, men har hatt mye å gjøre. 

Mamma, Pappa og Tora kom på besøk for et par uker siden, og det var veldig vellykket. Jeg fikk også besøkt Montreal for første gang, en by jeg likte veldig godt. Spesielt området rundt der vi bodde og Parc La Fontaine. Man merker godt at det er mere en storby enn byen quebec. På mandagen ble Tora med meg på skolen, i engelsk-klassen og i Photoshop-klassen. Vet ikke om hun forsto så mye av det folk sa, men uansett det var gøy å få presentere henne til folk på skolen. Jeg måtte konsentrere meg litt for å kunne snakke norsk på skolen, jeg er jo vant til å bare snakke fransk! uvant altså. 

Resten av uka gjorde vi flere små utlfukter, både med og uten vertsfamilien. Veldig hyggelig at alt gikk bra med kommunikasjon og sånn, det var jo jeg litt stresset for på forhånd. 

Helga etter hadde jeg en Volleyball-turnering, men denne gangen var det bare for moroskyld. Det var skolen som arrangerte så alle tidligere elever og lærere kan delta. Gøygøy! 

Imellomtiden har jeg også gjort mye annet som jeg ikke kommer på nå, men jeg har tatt masse bilder heldigvis!

Igår var det avreisemøte til AFS. Det var da det virkelig gikk opp for meg at jeg drar snart. At jeg ikke har så mye tid igjen her i Quebec og at jeg skal utnytte den gjenværende tiden til det fulle! Jeg har en del jeg vil gjøre så jeg skal skrive meg en kalender idag for å organisere alt. Men noe av det jeg gleder meg til:

– Remise de Diplome (vitnemålsutdeling med de hattene og sånn)

-Skoleslutt!!! Det gjenstår bare en skoledag, en «oppsummerings»dag, + 2 eksamner!!! 

– St- Jean-Baptiste. 24.juni. Den Quebekiske nasjonaldagen. 

– Ballet og «etter»-ballet. Har funnet meg kjole og sko og alt er nesten klart til det, 26.juni

– Rodeo-festival i byen min

– LMFAO – konsert den 6.juli

+ masse annet gøy. 

Jeg skal prøve å oppdatere litt til før jeg drar, men det blir bare vanskeligere og vanskeligere. 

 

Legg igjen en kommentar

What’s this?

You are currently reading Nå er det ikke… at Québec, Canada 2011-2012.

meta

